Buenos Aires en het Argentijnse Patagonie - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu Buenos Aires en het Argentijnse Patagonie - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu

Buenos Aires en het Argentijnse Patagonie

Door: daisy en annemarie

03 Maart 2009 | Argentinië, El Calafate

Hallo allemaal,

Zijn jullie ons al bijna vergeten? We hebben al een tijd niets meer van ons laten horen, maar we hebben het dan ook druk gehad. Gelukkig alleen maar met leuke dingen.
We hopen dat jullie de carnaval hebben overleefd. Hebben we iets gemist? Dan halen we het volgend jaar weer in.

Waar zullen we beginnen..Buenos Aires. Veel plannen waar niets van terecht is gekomen. La Boca...niet gezien. Palermo...niet gezien. Centrum...wel gezien, maar snel weggevlucht ivm de drukte. Het enige sightseeing was voor ons de begraafplaats. Wat rondgelopen en grappige (soms onethische) foto´s gemaakt. Was erg mooi daar.
In Buenos Aires hebben we vooral genoten van de zon en lekker gerelaxed in San Telmo onder het genot van een wijntje (of een paar flessen) en lekker eten.
Niet iedereen in het hotel was daar even blij mee helaas. Wie van jullie heeft er ooit een Argentijn kwaad gezien?? Wij dus...best grappig.
We waren met een NL stel wat gaan drinken op het plaza en daarna in het hotel nog een flesje whisky geleegd. Je weet hoe dat gaat...de stemming zit er goed in, de slappe lach komt tevoorschijn en iedereen is wakker. Gelukkig konden de meeste mensen er wel mee lachen en zijn we niet het hotel uitgezet.
Al met al een leuke tijd gehad in Buenos Aires.

Daarna 25 uur onderweg met het busje naar Bariloche. Lekker in de slaapzak met een zak chips films gekeken. Die busreizen zijn toch zo gek nog niet. Dat buseten is trouwens ook goed te bikken.
In Bariloche hebben we voor de verandering weer eens aan onze conditie gewerkt. En geen half werk hoor...we zijn meteen een berg nl Cerro Campanario, gaan beklimmen (ipv met de stoeltjeslift waar bijna iedereen gebruik van maakt). Prachtig uitzicht!! Als we de national geographic moeten geloven is het een van de 10 mooiste uitzichten in de wereld. Veel meren, bergen en eilanden. En het uitzicht is natuurlijk nog mooier als je zelf die berg opgeklommen bent!!
Natuurlijk moesten we de spierpijn er weer even uitlopen dus hebben we de volgende dag een aantal trails gelopen en een gedeelte van het circuito chico. De rest hebben we maar lekker met de bus gedaan, zodat we nog even een andere berg, nl Cerro Otto, opkonden.
Deze was een stuk hoger dus toch maar de stoeltjeslift gepakt (slechte keuze). Daisy kreeg last van hoogtevrees en Annemarie van claustrofobie. We waren blij dat we boven waren! En natuurlijk ook hier weer een prachtig uitzicht.
Je zou denken dat je na al dat gewandel kapotmoe bent en een goede nachtrust krijgt. Nou, helaas, wij niet hoor. We hebben gecampeerd in ons tentje met onze (zomer)slaapzak. Zelfs met al onze kleren aan hadden we het nog koud. Maar we hebben het overleefd!!

Vervolgens 28 uur in de bus op weg naar El Calafate. Weer een leuke busreis met goede films en pizza.
Alsof we nog niet genoeg kou hadden geleden hebben we weer onze tent opgezet.
Hier zijn we met een boot de gletchers gaan bekijken. Was mooi, maar we hadden ze toch groter voorgesteld. Maar we bewaren natuurlijk het beste voor het laatst. We gaan overmorgen de grootste gletcher bekijken en bewandelen. We zijn benieuwd!!

Tussendoor zijn we nog 5 dagen naar Chili geweest naar Torres del Paine. Echt een van de hoogtepunten van onze reis tot nu toe!!!
Maar wat we daar gedaan hebben schrijven we morgen. Voor vandaag is het genoeg geweest en we willen ook het vlaggetje van Chili erbij.

Dus..tot morgen!

• 04 Maart 2009 - 10:33

Marielle:

Jaaah gelukkig weer een teken van leven. Fijn dat jullie je zo amuseren. Ik zit ziek thuis, maar ben weer ff opgevrolijkt door jullie berichtje! Heel veel sjpaas. Dieke kus Jel

• 04 Maart 2009 - 15:14

Marielle:

Hahaha, ik zie nu de fotoos pas dus mijn tekst 'teken van leven' past nie echt bij de eerste fotoos haha. Leuk dat we net ff gechat hebben. Jammer dat mijn scherm half onzichtbaar was. Tot sjnel weer. Goede reis naar Bolivia. Kus Jel

• 20 Maart 2009 - 00:49

Arnoud En Suzanne:

Heerlijk om jullie verhalen te lezen en ook zo bekend :)
    Wij hebben ook een Argentijn heel boos gezien haha! Wij genieten lekker op de stranden hier en proberen net zo bruin te worden als jullie waren! Heel veel plezier nog in Bolvia en Peru we zullen jullie volgen.

Veel liefs ons