Carnaval en hippies - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu Carnaval en hippies - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu

Carnaval en hippies

Door: daisy en annemarie

11 Februari 2009 | Uruguay, Montevideo

Hola allemaal,

Na een dikke week Uruguay willen we jullie weer eens vertellen wat we allemaal hebben meegemaakt.
Om te beginnen zijn we met een ferry en bus naar Montevideo (hoofdstad van Uruguay) gegaan. Daar aangekomen kwamen we erachter dat een gedeelte van de carnaval, nl Llamadas, een dag later zou beginnen (Uruguay heeft de langste carnaval ter wereld, nl 40 dagen lang). Voor ons een reden om een paar dagen daar te blijven.
We verbleven in een gezellig familiehotel waar zelfs oma een oogje in het zeil hield. Leuk hoor die conversaties in het Spaans waar je geen hol van verstaat.
Maarja, Llamadas bestaat uit een parade die twee dagen achter elkaar savonds plaatsvindt. Een groot verschil met Nl: die Uruguanen zijn veel enthousiaster! Ze dansen, juichen en joelen langs de kant van de weg. Zal wel door al dat gezuip en geblow komen. Daar kunnen wij in NL nog wat van leren. De sfeer was echt geweldig.
Ook werden we weer eens met onze neus op het feit geduwd dat we in NL absoluut geen danscultuur hebben. De gehele optocht werden we voorzien van schuddende billen in miniscule tangaslipjes en schudden borsten. We kunnen ons natuurlijk wel voorstellen dat niemand zo gek is om in Februari in NL in een tangaslipje over straat te gaan, maar we zijn ons wel een stel houten planken.
Nadat we door ´oma Holla´ met een knuffel en vele kussen uit werden gezwaaid zijn we op weg gegaan naar Cabo Polonio (de zogenaamde kunstenaars/hippiegemeenschap).
We hadden veel verwacht, maar dit sloeg alles. Een prachtig strand (mooiste strand ooit!!), relaxte mensen en een super accomodatie.
We werden (op eigen aanvraag) ondergebracht in de, wat zij noemden, adventures-cabin. Onze benaming: houten krot. Annemarie sliep op een houten kist van 1.50 bij 50cm met dun matrasje (met een twijfelachtig overtrek). Daisy zou eigenlijk op zolder moeten liggen, maar aangezien het op instorten stond was de grond een veiliger alternatief. De wc bestond uit een hokje buiten met uitzicht op de rest van het dorp. Maar ook de rest van het dorp had uitzicht op ons. Maar evengoed was het voor ons een geweldige ervaring. Ze hadden ons nergens blijer mee kunnen maken.
We hebben echt genoten. Lekker zonnen op het prachtige strand, rondslenteren in het dorp, kletsen met de hippies, uit eten met zeezicht en relaxte live muziek.
Het enige probleempje was dat er geen straten zijn in het dorp en we snachts moeite hadden ons huis terug te vinden (aangezien we helemaal achterin ergens lagen). Gelukkig hadden we na een dik uur zoeken ons huis gevonden met dank aan de volle maan.
Na een redelijke nachtrust (we waarderen een matras nu veel meer) zijn we richting La Paloma vertrokken. Daar hebben we ons tentje opgezet(jazeker, we hebben een tent gekocht in montevideo voor een paar tientjes) op de camping. Het is ons gelukt om zonder hulp van Uruguaanse mannen onze tent op te zetten (zij hielden wel een oogje in het zeil). Best hard zo´n dun matje maarja onze rug zal er wel aan wennen. We hebben weer eens niets uitgevoerd daar. Lekker op het strand gelegen, rondgeslenterd door het dorp en ons in het tentje geamuseerd onder het genot van rose en koekjes (de lekkerste koekjes ever!!!).
We zijn na een lange dag reizen weer terug in Buenos Aires. Hier gaan we nog een paar dagen genieten van de tango en ons klaar maken voor Patagonie!!!
De tijd vliegt hier en we willen nog lang niet naar huis. We hebben nog plannen genoeg. En werken kunnen we niet meer; we zijn een beetje hersendood geworden. Maar verder gaat alles goed met ons. We hebben nog steeds geen ruzie gehad en krijgen het nog steeds voor elkaar om bijna elke minuut vol te lullen (herhaling op herhaling).
Het gaat gelukkig ook weer beter met Annemarie. De bijwerkingen zijn bijna weg en ze kan weer aan de whisky beginnen! Kan ze weer tolerantie op gaan bouwen.
Nou, Ciaociao

Daisy en Annemarie

PS: Harm, we komen zeker langs. Een weekendje Den Haag zien we zeker zitten. Komen we van je kookkunsten genieten en een leuk Haags donker cafe onveilig maken.

• 11 Februari 2009 - 20:25

Jacqueline :

Wat heerlijk om die verhalen van jullie te lezen,snap dat jullie nog niet naar huis willen komen!Toch wel maar doen tegen die tijd!Even over die "schuddende billen";wie weet Annemarie,wat we in de optocht op Camillus te zien krijgen....!!!
    Nou,doe voorzichtig en geniet....

Gr Jacq v.montfort

• 12 Februari 2009 - 07:27

Sanne:

Hoi dames,
    Zo hebben jullie tenminste wel iets van de carnaval meegekregen, al zie ik ook aan de foto's dat het heel anders is dan hier haha beetje koud in deze tijd van het jaar om er in nl zo bij te lopen ( ook al was het 30 graden was me dat nog te weinig kleding ;) )
    An, gelukkig dat bijverschijnselen bijna over zijn.
    Wat werken betreft nog even niet aan denken jullie hebben nog de tijd en tegen die tijd frissen we jullie hersens wel weer op haha

Gr San

• 14 Februari 2009 - 00:05

Brian:

das beter he 40 dagen carnaval!!! zou voorons roofbouw vanonslichaam betekenen!!!

sx

• 14 Februari 2009 - 04:19

Harm:

ik ga volgende week naar carnaval,dat wordt genieten,de dames in boerenkiel met één knoopje los zal de onderste wel zijn.geweldig dat jullie zo genieten.groetjes harm

• 14 Februari 2009 - 19:24

Jolanda Denissen:

Holla meissies , Weer een te gek verhaal. Heerlijk om te lezen,en inderdaad in nl is t te koud voor bijna bloote bolletjes,maar daar zijn wij ook veel te preuts voor.Zelfs op t warme camillus gaan we met de optocht dik gekleed! Maar dat vertellen we een andere keer wel. Geniet van jullie uit val van de hersenen,dat komt wel weer goed als jullie terug zijn.Oh ja,happy valentines day! En tot schrijfs. Knufs van jolanda.

• 17 Februari 2009 - 13:00

Christien:

Hoi annemarie en daisy als jullie een beetje hersendood zijn geworden en niet meer kunnen werken dan kunnen jullie nog altijd opgenomen worden op onze nieuwe locatie in Herten en dan laten we jullie onder het genot van een rose'tje lekker met de billen swingen.

• 22 Februari 2009 - 13:39

Roel En Hildegard:

Hallo Daisy en Annemarie, We hebben de Dvd's met foto's ontvangen en bekeken. Het moet wel een hele belevenis zijn om alles te zien en zo te leven .We wensen jullie nog heel veel plezier en mooie ervaringen toe. Liefs Pap en Mam. xxxxxxx