Happy New Year - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: daisy en annemarie

04 Januari 2009 | Suriname, Paramaribo

Allereerst allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst. Bedankt voor de leuke berichtjes op de site. Nu weten we dat jullie toch nog een beetje aan ons denken daar in het o zo koude Nederland, ja toch.
Voor we het nieuwe jaar in gingen zijn we eerst met een paar mensen een nachtje gaan chillen op white-beach. FF op krachten komen voor the big party. De auto volgeladen met hangmatten, koelboxen en natuurlijk een kapmes gingen we op weg. Onder het genot van een hapje en een drankje hebben we ons uren vermaakt met monopoly. We wisten niet dat het zo'n leuk spelletje kon zijn. Natuurlijk eindigde Daisy met een flink pak geld en alle straten op haar naam. Leuke avond dus. Smorgens lekker wakker worden door te baden in de rivier.
Met nog steeds een slaapgebrek zijn we oudjaarsdag met koelbox en tas vol drank naar de binnenstad gegaan (net carnaval toen de zoepkoel nog gezellig was). We hebben de vuurwerkestafette gemist om 10uur smorgens. Maar dit werd op de streetparty waar we smiddags waren dunnetjes overgedaan. In rap tempo werden er 6 500000klappers afgeschoten. Net oorlog daar! Je ziet geen hand voor ogen meer. Was echt big party daar met veel goede bands op een wagen die door de stad rijdt. En dan dansen op straat in de regen. Die mensen zijn echt (leuk) gek hier!
Savonds zijn we naar een streetparty geweest bij 't Vat waar het poepdruk was. Om 22.30 was het afgelopen en ging iedereen naar huis om thuis nieuwjaar te vieren en te bidden. We hebben bij de familie waar we ook kerst hebben gevierd het nieuwejaar ingeluid. Er werd zoveel vuurwerk afgeschoten dat je niet meer dan een paar meter voor je kon kijken. Normaal gesproken zouden we als bange muisjes weggedoken zijn. Maar hier in Suriname raak je gewend aan al dat vuurwerk. Ze zijn al weken vuurwerk af aan het schieten en zijn er ook nog niet mee gestopt. Om half drie zijn we nog even de stad in gegaan, maar door de lange vermoeiende dag waren we blij dat we ons bedje zagen.
Gisteren zijn we naar een feest geweest van de partysquad en hebben we de Starzz (plaatselijke discotheek) maar weer eens gesloten. Erg gezellig feest: veel dansen en veel drank. We dachten dat dit ons laatste avondje uit zou zijn in Paramaribo, maar we gaan dinsdag toch nog maar even naar een verjaardagfeestje van een van de mensen van de crew van partysquad in een kleine discotheek in de stad. Hopelijk missen we onze vlucht woensdagmorgen niet.
Met pijn in ons hart gaan we Suriname verlaten. Hopelijk stelt Brazilie ons niet teleur, want we zijn een beetje in de rouw dat we hier weg moeten.
Nou mensen, dit was het laatste mailtje vanuit Suriname. Een heerlijk land met leuke mensen, lekker eten en geweldig uitgaansleven. Een echte aanrader. We zullen het gaan missen dat niet iedereen op straat een praatje met je maakt. Of we moeten nu binnen een paar dagen Portugees leren. Denk niet dat dat gaat lukken.
Wij waren hier, dus dat!

Groetjes Annemarie en Daisy

Ps: Manon, ben je al bevallen? Of komt hij of zij toch wat later dan je dacht?

• 05 Januari 2009 - 07:58

Miriam Geerlings:

Hoi Annemarie en Daisy

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar. Wat een belevenissen hoe ze daar oud en nieuw vieren. Ik geloof niet dat ik zo blij zou zijn met zo'n 500000 klapper.
    Geef mij maar siervuurwerk.
    Erg leuk om steeds jullie berichten te lezen wat jullie allemaal meemaken daar.
    Geniet ervan.

Gr Miriam Geerlings

• 05 Januari 2009 - 10:24

Au3:

Hey meisjes!

De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar! jeetje.. dat met dat vuurwerk is wel even anders dan hier, Hier was Rob de enige in de hele straat die vuurwerk had en neem van mij aan, dat het niet eens in de buurt kwam van 50000000 klappers.. hihi een paar simpele pijltjes en dat was het dan :D
    Jullie hebben daar dan wel een mooi white beach maar wij hebben dan weer een "white Reuver" hier ligt echt een flink pak sneeuw! en koud dat het is!! morgen wordt het -8!
    (ja ik ben zwaar jaloers!)

Nou geniet nog even van Suriname, en dan heel veel plezier in Brazil! ik kijk weer uit naar jullie volgende avontuur!

x 3

• 05 Januari 2009 - 10:52

Marielle:

Heej Annemarie en Daisy, Nog de beste wensen voor het komende jaar, dat al jullie dromen uit mogen komen... Overmorgen dus naar Brazilie, ach misschien is dat wel NOG beter dan Suriname! Goede vlucht alvast. Daisy ik krijg morgen de sleutel van mun appartementje, als ik gesetteld ben, ga ik je echt een mailen. Veel plezier, dikke kus Jel

• 05 Januari 2009 - 16:20

Gino:

Hey Daisy en Annemarie!

Allereerst een gelukkig en super 2009!!

Echt mooi om te lezen dat het zo goed met jullie gaat en dat het zo relaxt is!

Ik denk dat Brasil jullie echt niet gaat tegenvallen.....Ben benieuwd waar jullie naartoe gaan!

Drink maar een Caipirinha voor mij!

Kusjes Gino!

• 05 Januari 2009 - 18:19

R1:

Hee Meiden,

Zo te lezen zijn jullie de jaarwisseling goed doorgekomen en wij maar werken ;) verschil moet er zijn he.

Groetjes Hetty, Evelien, Jaqueline en Sanne

• 06 Januari 2009 - 12:11

Lonneke:

Hey Daisy,

ik hoorde van Gino dat je aan het reizen bent dus ik dacht neem eens een kijkje op de website. Hoe gaat het met je? Zo te zien allemaal prima!!

En je bent nu op weg naar Brazilië? Daar ga ik in februari ook naartoe voor mijn afstudeerstage!!

Nou, ik hoop dat je een mooie tijd hebt!! Geniet ervan!! Ik zal deze site zeker in de gaten blijven houden!!

kus Lonneke

• 06 Januari 2009 - 15:12

Oma En Opa Venlo:

Dag Daisy en Annemarie
    Uit het besneeuwde Venlo
    wensen wij jullie een goed 2009. Geniet verder van jullie verblijf in Brazilie. Wij blijven jullie volgen via de website. Groetjes.

• 06 Januari 2009 - 15:20

Brian:

gelukkig nieuwjaar en al het goede wat erbestaat aan jullie gewenst!!
    als jullie nog een video maken jullie zelf ff filmen !!
    leuk om jullie ook in levender lijve te zien!!!

amusatie verder!!!!

XXX

• 06 Januari 2009 - 16:49

Scheffertjes Uit Utr:

Lieve Daisy en Annemarie
    fijn dat alles goed met jullie gaat.We zijn net terug van het zonnige florida.
    Nog wat last van de Jet lek.Wij wensen jullie een gezond en een succesvol en liefdevol 2009 liefs Rene Harmke Lot en Pelle

• 06 Januari 2009 - 16:49

Scheffertjes Uit Utr:

Lieve Daisy en Annemarie
    fijn dat alles goed met jullie gaat.We zijn net terug van het zonnige florida.

• 06 Januari 2009 - 19:49

Harm:

wens jullie allebij een geweldig en een gezond 2009.dat de pret in brazilie voort duurt, de brieven zijn geweldig

groetjes

• 08 Januari 2009 - 13:32

Opa En Oma Tegelen:

Lieve Daisy en Annemarie
    De beste wensen voor het nieuwe jaar. Zo te lezen gaat het goed met jullie.Met ons gaat ook alles goed.Wij waren met de Kerst 8 dagen in Venetie,Het was er erg mooi.Dit is ons eerste mailtje, goed he? Geniet maar van jullie vacantie.Hier is het koud en er licht veel sneeuw,het uitzicht is mooi.Nog een fijne vacantie. liefs Opa en Oma. Tot gauw xxxxxxxxxxx

• 08 Januari 2009 - 17:40

Ger En Thea:

Hoi Anne-Marie en Daisy,

Allereerst nog alle goeds gewenst voor 2009! Maar hoe kun je een nieuw jaar nu beter ingaan dan je droom volgen en lekker naar de andere kant van de wereld gaan! Als het goed is, zijn jullie nu in Brazilie. We zijn reuze benieuwd. Geniet ervan!!
    groetjes(ook van opa Koch)
    Ger en Thea

• 08 Januari 2009 - 19:17

Sander:

Olá!. Como é você? Een beetje laat, maar jullie ook nog een gelukkig nieuwjaar! Al in Brazilie aangekomen? Hoe is het daar? Gr. uit het besneeuwde, ijskoude & donkere Nederland