Frustraties in Belem - Reisverslag uit Belém, Brazilië van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu Frustraties in Belem - Reisverslag uit Belém, Brazilië van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu

Frustraties in Belem

Door: daisy en annemarie

20 Januari 2009 | Brazilië, Belém

We hebben even de behoefte om te spuien!
We zijn al een paar dagen bezig met het regelen van een vlucht uit Belem.
We zijn erachter gekomen dat het een ´beetje´ lastig is hier als je geen braziliaan bent. Elke Braziliaan heeft een CPF code die je overal voor nodig hebt. Natuurlijk hebben wij die niet.
Vlucht boeken via internet..onmogelijk.
Vlucht boeken telefonisch...onverstaanbaar.
Vlucht boeken via reisbureau...onbetaalbaar.
We hebben ons er uit frustratie maar bij neergelegd en een duurder ticket gekocht. Na 3 dagen bezig te zijn geweest een vlucht te regelen was ons geduld echt op!
Maar nu het goede nieuws!!!!!
We vertrekken morgennacht naar Foz do Iguaçu. Het schijnt dat ze hier de mooiste watervallen hebben van de hele wereld. We gaan ze bewonderen vanuit de Braziliaanse kant en vanuit de Argentijnse kant. Als het mogelijk is willen we er ook graag met een boot onderdoor.
En wie weet maken we dan nog een uitstapje naar Paraguay. Mogelijkheden genoeg als we hier weg zijn uit Belem. We wisten al dat we niet echt stadsmensen zijn, maar dat is ons hier nog even duidelijker geworden.
Helaas hebben we ook geen foto´s van Belem (alleen van een stel parende schildpadden). Berovingen zijn hier vrij normaal, dus als we op straat gaan laten we alles achter, duwen wat geld in onze beha en daar gaan we dan...
Maar...de braziliaanse mensen zijn wel heel sympathiek. Ook al kunnen ze geen engels ze proberen je toch te helpen. Met handen en voeten en wat vrouwelijke charmes kom je een heel eind. En als je iets niet snapt: gewoon dom kijken en iemand komt je vanzelf helpen.
We hopen dat we jullie over een paar dagen kunnen verrassen met mooie foto´s van de watervallen en grote verhalen.
Bedankt voor het lezen van ons gespui. We vinden het fijn dat we dit met jullie kunnen delen. Hadden we net ff nodig.

Groetjes uit Belem,

Annemarie en Daisy

Reactie op vorig bericht: we kunnen de amazone hier in Brazilie niet doen omdat we dan 5 dagen op een boot moeten en dat is momenteel niet zo verstandig met die rare symptomen van Annemarie. Hopelijk komt die later aan de beurt.

• 20 Januari 2009 - 17:43

Sander:

Isso suga!, oftewel: dat zuigt in het Portugees. Ach ja, het is niet alleen maar loungen en rondhangen, dat reizen. Soms gaat het niet zoals je wilt... Lijkt me wel ontzettend gaaf wat jullie daar gaan doen onder die waterval door! Spui er maar lekker op los!

• 20 Januari 2009 - 19:42

Nina:

Erg fijn dat het toch gelukt is, en ben benieuwd naar de foto's.
    ik ben met boot in canada bij watervallen geweest en is echt prachtig.
    bij mij met fam gaat het gelukig steeds beetje beter, ik hou jullie op de hoogte.
    heel veel groetjes
    dikke kus
    nina

• 21 Januari 2009 - 10:54

Laura:

wel balen zeg, maja uiteindelijk komt t allemaal goed!
    veel plezier bij de watervallen, lijkt me echt super mooi! en spui maar gewoon lekker, mag ook wel eens,
    dikke kus lau

• 21 Januari 2009 - 11:26

Marieke:

hola daisy
    drink er een lekkere cocktail op vanavond en je bent het vergeten
    ik mis je!!!
    groetjes Marieke

• 22 Januari 2009 - 08:37

Diane:

Wel balen dat jullie nu niet het oerwoud inkunnen. Maar ik hoop dat de watervallen een onvergetelijke ervaring zullen zijn. Na een beetje tegenspoed komt er zeker een hoop voorspoed. Drink er maar eentje op.

• 22 Januari 2009 - 17:24

Brian:

och hoe we altijd zeggen alles komt goed en wat tegenslagen likt me vrij normaal
    kan natuurlijk niet 6 maanden alles gladjes verlopen wah!!!!

x

• 24 Januari 2009 - 12:05

Petra Porteous:

Nou wat been pech maar het hoort er een beetje bij in die landen Alles wordt natuurlijk niet zo gemakkelijk gemaakt dan hier in dit georganiseerd land Zie nl heeft toch zo zijn voordelen ( zegt een jaloerse tante, wat zou ze niet graag met jullie jeugdige durfallen willen ruilen). Jammer dat je zo veel last hebt van die pillen maar ik garandeer je malaria is veel erger.
    Zeg weet je al dat Manon een jongetje heeft, hij heet Jesper Alles is goed gegaan
    Ik zal stoppen omdat op mijn werk zit Groetjes Petra