Op de camping in Paraguay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu Op de camping in Paraguay - Reisverslag uit Asunción, Paraguay van daisyenannemarie - WaarBenJij.nu

Op de camping in Paraguay

Door: daisy en annemarie

29 Januari 2009 | Paraguay, Asunción

Hallo allemaal,

Een berichtje uit het bloedhete paraguay (thermometer gaf 46 graden aan).
We zijn zondag na een luxe busreis aangekomen in Paraguay. Een prachtig maar ook heel arm land. We waren net over de grens in cuidad del este en schrokken al een beetje van de armoede. Midden in de stad lag een veldje met een stuk of 10 tentjes en een grote vuilnisstortplaats ernaast waar hele gezinnen in wonen.
Ook hier in Asuncion (de hoofdstad van Paraguay) is het contrast erg groot. Naast het mooie, grote paleis staat een dorp vol krotten.
Ondanks dit is Asuncion een hele mooie stad met vriendelijke mensen.
We zijn 3 dagen naar het nationaal park gegaan in Ybycui, een paar uur hier vandaan.
Nadat we in de winkel 6 broden hebben gekocht (die je hier per kilo betaald) en een paar flessen water zijn we naar het bos vertrokken. Dus leven op droog brood en water. Er was daar geen restaurant of eten te bekennen dus maar goed dat we voorbereid waren.
Aangekomen in Ybycui village werd ons duidelijk gemaakt dat de bus niet meer reed en we een taxibusje naar het park konden krijgen. Ok, prima.
Toen we in wilden stappen werd de deur uit het autobusje gehaald en er daarna weer rustig ingezet. De auto werd gestart door onder de bestuurdersstoel (die eerst omhoog werd geklapt) 2 draadjes tegen elkaar te houden en gas geven. Gestolen auto misschien?? Wij hadden ons dan toch wat beters uitgezocht.
Gelukkig gezond en wel aangekomen in het park moesten we op zoek naar een slaapplek aangezien we geen tent bij ons hadden en het een camping bleek te zijn.
Toen we navraag deden bij de kantinejuffrouw (alleen water, chips en wc-papier verkrijgbaar) werd er een deur geopend en daar stonden 2 bedden!! De hemel zij geprezen.
De ramen waren eruit en er was geen electriciteit maar we hadden een slaapplaats. En het uitzicht was schitterend...een vuilnishoop met plastic flessen die tot een meter hoog opgestapeld lagen. Lekker handig, gewoon de lege flessen door het raam naar buiten gooien.
We hebben heerlijk gewandeld en zijn een aantal schitterende plekjes tegengekomen in het bos. We hebben wel onze prijs betaald, we zijn namelijk weer kletsnat geworden omdat we midden in een stortbui terecht kwamen toen we aan het wandelen waren. Wel een ervaring apart. Alles stond onder water en je moest contact met waterplassen vermijden ivm slangen. Gelukkig zijn we niet gebeten en hebben we het overleefd.
Waarschijnlijk gaan we morgen richting Buenos Aires, dat hangt af van het busverkeer. Jullie horen het wel.
Groetjes uit Paraguay,

Daisy en Annemarie

• 29 Januari 2009 - 20:24

Harm:

geweldig het avontuur wat jullie beleven,ik durf nog niet alleen het bos in haha,fijn dat jullie zo genieten,hoop dat annemarie is opgeknapt anders blijf je met het familie pakket zitten.
    groetjes en een goede reis verder

• 01 Februari 2009 - 17:57

Senna En Marja:

Hoi Annemarie, jullie avontuur is geweldig om mee te mogen lezen, super foto's. Hopelijk gaat het al wat beter met je. Kijk uit voor de slangen. Groetjes ook aan Daisy van Senna en Marja

• 06 Februari 2009 - 09:38

Crisje :